شنبه تا چهارشنبه 8 الی 18

• خانه
  • کاشت مو
 درمان عفونت بعد از کاشت مو

درمان عفونت بعد از کاشت مو:

هنگامی که موهای شما شروع به ریزش می کند و شما زیبایی موهای خود را از دست می دهید قاعدتاً شما به دنبال راهکاری می گردید تا بتوانید با استفاده از آن موهای خود را پرپشت و زیبا کنید و باید بگوییم که راه های بسیار زیادی وجود دارد که شما با استفاده از آن بتوانید موهای خود را که از دست داده‌اید مجدداً به دست آورید اما در بین تمامی راه‌هایی که وجود دارد باید بگوییم کاشت مو به عنوان بهترین روش و در عین حال مطمئن ترین روش می‌باشد چرا که دارای مزایای خیلی زیادی بوده و باعث شده است که در بین تمامی روش‌ها به عنوان یک روش منحصر به فرد شناخته شود اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که هنگامی که شما کاشت مو را انجام می دهید ممکن است پس از کاشت مو به عفونت ناشی از کاشت مو دچار شوید و نگران این مسئله باشید اما باید به شما بگوییم که با انجام برخی از کارها می توانید از ایجاد عفونت های بعد از کاشت مو جلوگیری کرده و یا اینکه در صورتی که به آن دچار شوید می توانید به راحتی آن را درمان کنید پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد درمان عفونت بعد از کاشت مو برای شما صحبت کنیم.

علائم عفونت بعد از کاشت مو:

برای اینکه شما بتوانید عفونت بعد از کاشت مو را درمان کنید در وهله اول لازم است که علائم این عفونت‌ها را شناسایی کنید چرا که تا شما نتوانید به درستی این عفونت را شناسایی کنید به درستی نمی توانید آن را درمان کنید پس ابتدا به علائم عفونت بعد از کاشت می‌پردازیم:

• التهاب و تورم پوست سر
  • ایجاد چرک و عفونت در اطراف فولیکول ها
  • خارش سر
  • سوزش در پوست سر
  • بوی نامطبوع
  • درد بیش از اندازه

[s201_bai id=”23″]

دلیل ایجاد عفونت بعد از کاشت مو چیست؟

دلیل ایجاد عفونت بعد از کاشت مو متنوع می باشد و عناصر بسیار زیادی در ایجاد عفونت بعد از کاشت مو موثر می باشد اما عمده ترین دلیلی که می توان برای عفونت بعد از کاشت مو بیان نمود این است که شما پس از کاشت مو مراقبت های لازم را انجام نداده و نکات بهداشتی را رعایت نمی کنید برای مثال به طور مداوم پانسمان را عوض نکرده و یا شستشو را به درستی انجام نمی دهید و در نهایت عفونت ایجاد می شود به همین دلیل است که باید بگویم یکی از مهمترین عناصری که می‌توان با آن جلوی عفونت بعد از کاشت مو را گرفت اقداماتی می باشد که میتوان بعد از کاشت مو انجام داد همچنین یکی دیگر از مواردی که در عفونت بعد از کاشت مو تاثیر خیلی زیادی دارد  پزشک متخصص شما است که کاشت مو را برای شما انجام می دهد چرا که اگر پزشک شما به درستی کار خود را انجام ندهد به عبارت دیگر نکات بهداشتی را در حین کاشت مو انجام ندهد ممکن است عفونت های خیلی جدی برای شما ایجاد کند پس بهتر است شما هنگامی که می‌خواهید کاشت مو را انجام دهید در انتخاب پزشک و مقدار دقت و مهارت او توجه کافی داشته باشید تا عوارض زیادی برای شما ایجاد نشود.

درمان عفونت بعد از کاشت مو:

یک)پیشگیری از وقوع عفونت:
یکی از اصلی ترین و بهترین راه‌هایی که می‌توان  برای عفونت بعد از کاشت مو انجام داد پیشگیری از وقوع عفونت می باشد به عبارت دیگر شما برای اینکه به عفونت دچار نشوید بهتر است برخی از اقدامات بهداشتی را انجام داده تا به عفونت دچار نشوید در این صورت شما می‌توانید بدون اینکه سر شما بعد از کاشت دچار عفونت شود از زیبایی موهایتان استفاده کنید.

دو)اقدامات لازم پس از عمل:
یکی از موثرترین و مهم ترین کارهایی که میتوان برای درمان عفونت بعد از کاشت مو انجام داد اقداماتی می باشد که بعد از عمل باید انجام دهید یعنی اگر شما اقداماتی که بعد از عمل به افراد توصیه می‌شود انجام دهند نظیر شست‌وشوی مرتب محل موضع کاشت مو، تعویض پانسمان با رعایت بهداشت کامل، جلوگیری از ورود گرد و خاک به محلی که کاشت انجام شده است و غیره را انجام دهید احتمال اینکه به عفونت بعد از کاشت مو دچار شوید بسیار نادر می باشد اما حتی اگر با وجود رعایت موارد فوق الذکر به عفونت بعد از کاشت مو دچار شدید با انجام موارد اخیرالذکر درصد عفونت های ایجاد شده روز به روز کاهش یافته و در نهایت تمام خواهد شد پس به طور کلی باید بگوییم که در درمان عفونت بعد از کاشت مو نقش خود شخص بسیار کلیدی می‌باشد چرا که خود او می باشد که باید اقدامات بعد از عمل را به درستی انجام دهد.

سه)استفاده از داروهای آنتی بیوتیک:
هنگامی که بعد از کاشت مو برای شما عفونت ایجاد می شود یکی از موثرترین راه هایی که می توان انجام داد استفاده از داروهای آنتی بیوتیک به تجویز پزشک متخصص شما می باشد چرا که این داروها در زمان کوتاهی و به سریعترین شکل ممکن عفونت‌ها را نابود می‌کند اما مسئله‌ای که وجود دارد و شما باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که باید حواستان باشد که حتماً تحت نظر پزشک معالجتان از این داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرده و با مشورت او این کار را انجام دهید.
چهار)استفاده از اسپری محلول نمکی:
همانطور که می دانید آب نمک یکی از موثرترین ترکیبی میباشد که میتواند عفونت ها را از بین ببرد و به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان در عین حال که به افرادی که پس از کاشت مو دچار عفونت می شوند آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند به آنها توصیه می‌کنند که مقداری محلول آب نمک را بر روی پانسمان ریخته و بر روی پوست سرشان قرار دهند چرا که این محلول به افراد کمک می کند تا بتوانند سریعتر عفونت‌هایی که ایجاد شده است را نابود کنند.

بدانید که:
عفونت ها بسیار خطرناک بوده و می تواند باعث مشکلات بسیار خطرناک و جبران ناپذیری برای افراد شود به همین دلیل به فرا توصیه می شود حتی الامکان با انجام توصیه های بهداشتی بعد از عمل و همچنین دقت و نظارت کافی در انتخاب پزشکتان از بروز این عفونت ها جلوگیری کرده و در صورتی که اقدامات لازم را انجام دادند اما باز هم دچار عفونت شدند بهتر است هر چه سریعتر با توجه به مطالب فوق الذکر که برای شما بیان نمودیم این عفونت‌ها را درمان کرده و از بروز مشکلات احتمالی که ممکن است برای آنها ایجاد شود جلوگیری نمایند.