۸۰۶۰۹۰۲ ۰۹۱۲

مشاوره واتساپ

٠٧٩٠ ٧٣٠ ٠٩١٢

مشاوره ۲۴ ساعته

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین فصل کاشت مو چه فصلی است؟ عمل کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار است. همه ما دوست داریم مو هایی پر پشت و زیبا داشته باشیم. این موضوع تاثیر زیادی در اعتماد به نفس ما دارد. اما به دلایل مختلف، این امکان وجود دارد که مو های ما کم پشت شوند و یا دچار طاسی شویم. بالا رفتن سن، عوامل ژنتیکی، تغذیه و محیط نامناسب، اضطراب و استرس، سانحه و تصادف و … ممکن است دلایل ایجاد این عارضه باشند. ولی نکته مثبتی که در این مورد وجود دارد این است که انجام عمل در بهترین مرکز کاشت مو می‌تواند این مشکل را به طور کامل از بین ببرد. یک راهکار مناسب برای بازگرداندن مو ها و اعتماد به نفس افرادی است که به دلایل گفته شده مو هایی کم پشت و ضعیف دارند.

زمانی که تصمیم قطعی برای کاشت مو بدون جراحی می‌گیرید، شاید صبر کردن برای داشتن مو های ضخیم و پرپشت کمی سخت باشد. اما خوب است بدانید که بهتر است برای فصل مناسب کاشت مو کمی صبر کنید.

خیلی از عمل‌های زیبایی، ربط خاصی به زمان ندارند. تقریبا هر موقعی از سال برای انجام آن ها متفاوت است. فصل عمل، در نتیجه آن تاثیری نمی‌گذارد. در بسیاری از عمل های زیبایی حتی تلف کردن وقت و عقب انداختن آن می‌تواند مضر نیز باشد. اما در مورد عمل کاشت مو، چنین مسئله ای صادق نیست. در برخی موارد و بسته به برخی شرایط، تغییر زمان کاشت مو با توجه به عوامل محیطی و فصل می‌تواند مفید باشد. در این مقاله قصد داریم این شرایط و موارد را بررسی کنیم و بگوییم که بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

البته، معمولا افراد وقتی تصمیم می‌گیرند که کاشت مو انجام دهند، دوست دارند هر چه سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسند. ولی باید این شرایط را نیز مد نظر قرار دهند. مهم تر از همه این که نتیجه اصلی عمل کاشت مو، پس از یک سال کامل نمایان می‌شود. پس بهتر است برای آن عجله نکنید و حتما فصل مناسب تر را برای کاشت انتخاب کنید.

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

دلیل اهمیت فصل کاشت مو

مو ها و پوست سر جزو قسمت هایی از بدن هستند که در طول روز، در معرض آلودگی های مختلف قرار می‌گیرند. به خصوص در آقایان که پوششی بر سر ندارند. ممکن است مقابل اشعه آفتاب نیز قرار گیرند و بنابراین فصل کاشت مو اهمیت بسیار زیادی دارد.

پس از کاشت مو تا چند ماه، مو ها باید تحت مراقبت بسیار ویژه قرار بگیرند. تا نتیجه نهایی مطلوب واقع شود و از این رو، تغییرات آب و هوا حتما باید در نظر گرفته شود. اگرچه این نتیجه تا حد زیادی به مراقبت های خود شما بستگی دارد. اما تاثیر شرایط آب و هوا را نیز نمی‌توان به هیچ عنوان انکار کرد. بنابراین بهتر است به جای عجله، کاشت مو را در یک فصل مناسب انجام دهید.

خوب است بدانید که هیچ فصلی به طور مطلق به عنوان بهترین فصل کاشت مو معرفی نمی‌شود. تنها می‌توان در مورد یک فاکتور مشخص نظر داد. به طور مثال، فصل پاییز از نظر دمای هوا بهترین فصل کاشت مو محسوب می‌شود ولی ایراداتی نیز دارد که در ادامه به تفصیل برای شما بازگو می‌کنیم.

ممکن است برخی موسسه های غیر مجاز برای تبلیغات فیک و کلاهبرداری و جذب کردن مراجعان به هر روشی که شده از این عنوان استفاده کنند در صورتی که یک فصل خاص برای کاشت مو وجود ندارد و می‌توانید در هر فصل برای آن اقدام کنید و این موضوع فقط و فقط به خود شما و آمادگی شما برای کاشت مو بستگی دارد.

طبیعتا هر چه زودتر برای کاشت مو اقدام کنید، نتیجه آن را زود تر مشاهده می‌کنید ولی این موضوع نباید باعث شود بدون آمادگی این کار را انجام دهید. نتیجه عمل های کاشت مویی که در بهار و تابستان انجام شوند در پاییز و زمستان و نتیجه عمل هایی که در پاییز و زمستان انجام شوند در بهار و تابستان قابل مشاهده خواهد بود.

به طور کلی، بهترین زمان برای کاشت مو، به چند عامل بستگی دارد. این عوامل به شرح زیر است.

وضعیت ریزش موی شما در حال حاضر

در صورتی که ریزش موی شما به شدت ادامه دارد، احتمالا کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستید. چرا که پس از کاشت نیز این ریزش ادامه پیدا می‌کند و نتیجه مطلوب نخواهد بود. کاشت مو زمانی برای شما مناسب است که از دوره ریزش گذشته باشید.

  • سن شما چقدر است؟ اگر چه یک سن دقیق به عنوان سن مناسب کاشت مو وجود ندارد ولی معمولا بهتر است افراد زیر ۲۵ سال از این عمل پرهیز کنند چرا که ریزش مو ها در سنین پایین هنوز آغاز نشده است و ممکن است چند سال بعد دوباره مجبور به عمل کاشت شوید.
  • میزان طاسی به چه اندازه است؟ میزان طاسی نباید بیش از حد باشد و بانک مو باید قوی و مستحکم باشد.
  • وضعیت قسمت‌های اهدا کننده مو
    مو های اهدا کننده شما باید قوی باشند و دارای بانک موی مناسبی باشید تا بتوانید کاشت مو انجام دهید.
  • انتظارات شما
    نباید تصور کنید که پس از عمل کاشت مو، به ناگاه دارای مو هایی بسیار پرپشت و بلند خواهید بود. بهترین نتیجه پس از یک سال نمایان می‌شود و نباید از مراقبت مو های خود غافل شوید.

مزایا و معایب کاشت مو در فصل های مختلف سال

ما در این قسمت، مزایا و معایب کاشت مو در هر فصل از سال را بررسی می‌کنیم ولی در نهایت، اگر تصمیم به کاشت مو دارید بهتر است با پزشک متخصص خود در این باره مشورت کنید.

برای دریافت وقت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵ تماس بگیرید و با متخصصین کاشت مو در کلینیک ماه زر، معتبرترین مرکز کاشت مو شهرک غرب، مشورت کنید.

  • فایل ها را به اینجا بکشید
    Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, Max. file size: 500 MB, Max. files: 3.

    هوا در فصل بهار، معمولا حالتی متعادل دارد. نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. البته، بارش باران در این فصل می‌تواند به صورت غیر منتظره اتفاق بیفتد. یکی از نکات مثبتی که کاشت مو در بهار با خود به همراه دارد، مدت زمان خوبی است که برای ریکاوری در اختیار دارید.

    پس از کاشت مو، پوست سر باید تمیز و ضد عفونی شده نگه داشته شود. باید در این حین از برخی اعمال روزمره پرهیز کنید. پس از ۶ تا ۸ هفته است که برنامه سابق می‌تواند از سر گرفته شود. بنابراین، تعطیلات بهار می‌تواند یک فرصت مناسب برای ریکاوری باشد.

    رطوبت هوا نیز در بهار مناسب است. آسیبی به گرافت های کاشته شده نمی‌زند. اما از طرفی باید حواستان به باد و باران های پیش بینی نشده بهار باشد. باد و باران در این فصل می‌تواند یک تهدید جدی باشد. تمام نتیجه عمل را از بین ببرد. اگر بهار گرمی در پیش رو داشته باشیم هم باید مواظب تابش آفتاب باشید. حتما برای پوست سر خود از ضد افتاب استفاده کنید. یا از کلاه آفتابی برای محافظت از پوست سر استفاده نمایید. به علاوه این که پیش از رسیدن فصل سرما، نباید منتظر رویش مو های کاشته شده باشید. تابستان مو های شما همچنان کم پشت می‌ماند.

    فصل تابستان را از نظر تعطیلات به عنوان بهترین فصل برای کاشت مو می‌شناسند ولی با این حال این موضوع به شرایط خود شما نیز بستگی دارد. البته گرمای تابستان در شهر های مختلف ایران با یک دیگر متفاوت است و اگر در شهری زندگی می‌کنید که در فصل تابستان، گرما بیش از حد می‌شود باید این نکته را بدانید که گرمای بیش از حد به هیچ عنوان نباید به سر شما بخورد. گرمای آفتاب هم باعث می‌شود پوست سر خشک شود و هم آفتاب سوخته شود که برای سر بسیار مضر است.

    ۶ ماه اول کاشت مو، رفتن به استخر های عمومی ممکن است باعث شود سر عفونت کند. در چند ماه اول کاشت مو نیز حمام رفتن زیاد باعث می‌شود چربی های ضروری شسته شوند. که روی نتیجه نهایی تاثیر خواهند گذاشت. بنابراین اگر عادت دارید در فصل تابستان زیاد استحمام کنید باید به این نکته توجه داشته باشید.

    ادامه مطلب  ترمیم مو به روش HRT چیست؟

    با این که از نظر دمای هوا، فصل پاییز بهترین فصل برای کاشت مو است اما از طرف دیگر این فصل به خاطر بارش باران زیاد و وزش باد شدید، می‌تواند روی نتیجه نهایی کاشت موی شما تاثیر بگذارد. این فصل تعرق کم تری به همراه دارد و رشد مو ها در شرایط خوبی قرار می‌گیرند و با مراقبت های صحیح می‌توانید در فصل بهار از مو های تازه رشد کرده خود لذت ببرید.

    تغییرات آب و هوا و دما در پاییز، می‌تواند بسیار بحث برانگیز باشد. اگر کاشت مو را در این فصل انجام می‌دهید باید همیشه همراه خود کلاه و کرم های ضد آفتاب داشته باشید. خیلی افراد نیز دوست ندارند با ریزش و زخم های واضح روی سر، به محل کار خود بروند و این موضوع می‌تواند در فصل پاییز که تعطیلات کم است برای شما آزار دهنده باشد.

    در فصل زمستان، تعریق کم تر و نیاز به استحمام نیز به همان نسبت کم تر می‌شود. از طرف دیگر ورزش داخل سالن ها انجام می‌شود که برای شما مفید خواهد بود. آفتاب به طور مستقیم به سر نمی‌تابد که این نیز یک نکته مثبت دیگر محسوب می‌شود. ولی هوای سرد و خشک در این فصل باعث می‌شود رطوبت لازم برای مو ها از بین رفته و احتمال عفونت افزایش یابد. اگر در این فصل کاشت مو انجام می‌دهید باید از ویتامین های مختلف استفاده کنید چرا که مواد مفید برای رشد مو در این فصل بسیار کم تر است.

    یکی دیگر از خطراتی که نتیجه نهایی عمل کاشت موی شما را در فصل زمستان تهدید می‌کند، تفاوت دمای بین داخل منزل یا محل کار و … و محیط بیرون است. این موضوع می‌تواند روی زخم ها تاثیر بگذارد و خوب شدن آن ها را کند تر کند. اگر عمل کاشت موی خود را در فصل زمستان انجام می‌دهید توصیه می‌کنیم تا حداقل ۳ تا ۵ روز پس از عمل به هیچ عنوان از خانه خارج نشوید.

    تاثیر زمان کاشت مو در نتیجه نهایی

    اصلی ترین عاملی که روی نتیجه کاشت مو تاثیر می‌گذارد مراقبت از مو ها و شرایط زندگی خود شماست. در غیر این صورت، حتی زمانی که عمل کاشت مو انجام نداده بودید می‌توانستید متوجه شوید که در یک فصل ریزش مو ها بیش تر و در فصل دیگر کم تر است. در حالی که چنین موضوعی صحت ندارد. الگوی ریزش مو ها یک روند کلی دارد که وابسته به شرایط زندگی شما دارد.

    نکته ای که باعث می‌شود زمان و فصل کاشت مو نیز در نتیجه نهایی کاشت مو موثر باشد، در واقع مراقبتی است که در این فصل ها انجام می‌دهید. مراقبت از مو ها در هر فصل با فصل دیگر متفاوت است. باید نسبت به این نکته آگاه باشید. تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از عمل کاشت موی خود کسب کنید.

    مو هایی که در عمل کاشت مو تازه به سر انتقال داده شده اند و در حال رشد هستند، نسبت به مو های معمولی که از قبل روی سر بودند حساسیت بسیار بیش تری دارند. این موضوع باعث می‌شود ریزش آن ها راحت تر از سایر مو ها اتفاق بیفتد. برای این که بتوانید این مو ها را نیز مانند سایر مو های طبیعی سر خود، پایدار نگه دارید، باید در هر فصل مراقبت های ویژه آن فصل را اجرا کنید.

    یعنی بهترین فصل برای کاشت مو، فصلی است که خود شما بیش ترین آمادگی را داشته باشید. برخی فصل ها مانند زمستان، مراقبت بسیار بیش تری لازم دارند. اگر احساس می‌کنید آمادگی مراقبت از مو های تازه کاشته شده خود را در این فصل نیز دارید، زمستان هم می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. منعی برای کاشت مو وجود ندارد.

    ادامه مطلب  راهنمایی های پس از کاشت مو

    انتخاب بهترین فصل برای کاشت مو

    همان طور که گفته شد، با توجه به این که آمادگی شخص شما مهم ترین عامل تاثیر گذار روی نتیجه کاشت مو است، خودتان می‌توانید بهترین فصلی که فکر می‌کنید برای شما مناسب است را انتخاب کنید. شما در این فصل هم باید از نظر مالی و هم از نظر روحی برای این کار آماده باشید. از طرفی باید زمان کافی برای رسیدگی به مو های خود را نیز داشته باشید. چرا که بدون انجام این رسیدگی ها کاشت مو عملا بی فایده خواهد بود. باید فضای اطراف شما فضایی آرام و بی استرس باشد و آرامش کامل داشته باشید.

    برای این که بتوانید بهترین فصل را برای کاشت بدون عوارض کاشت مو خود انتخاب کنید بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص نیز مشورت کنید تا نکات تکمیلی و جزئیات را برای شما بازگو کند که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

    برای دریافت وقت مشاوره رایگان حضوری می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵ تماس بگیرید. با بهترین مشاوران کاشت مو در کلینیک سعادت آباد مشورت کنید. همچنین می‌توانید بخوانید درباره ” علت اینکه ریزش مو در تابستان بیشتر میشود در چیست؟ “.

    نحوه انتخاب بهترین پزشک کاشت مو

    برای این که بتوانید بهترین دکتر کاشت مو را انتخاب کنید، اول از همه باید مجوز های بهداشتی پزشک را بررسی نمایید. پس از این که مطمئن شدید پزشک مورد نظر شما دارای تمامی مجوز های لازم است، باید به تجهیزات کلینیک توجه کنید.

    متاسفانه متقلبان زیادی هستند که بدون پروانه بهداشتی و مجوز از وزارت بهداشت، اقدام به کاشت مو می‌کنند. البته خوشبختانه معمولا این افراد خیلی زود توسط مامورین وزارت بهداشت شناسایی و توبیخ می‌شوند. اما به هر حال این امکان وجود دارد که با یکی از این افراد به طور اتفاقی آشنا شوید. پس حتما مجوز های پزشک خود را بررسی کنید. معمولا این مجوز ها در کلینیک ها و در معرض دید همگان قرار می‌گیرند.

    البته، داشتن مجوز، شرط کافی برای اعتماد به یک پزشک نیست. همان طور که گفته شد، تجهیزات کلینیک نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. برای این که بدانید یک کلینیک از تجهیزات خوبی برخوردار است یا نه می‌توانید از پزشکان و مشاوران کلینیک درباره متد ها و روش های کاشت مو سوال کنید. هر روش ممکن است برای افراد خاصی مناسب باشد ولی برخی روش‌ها به دستگاه های پیشرفته تری نیاز دارند. اگر کلینیک، بتواند روش‌هایی مانند Micro FIT را انجام دهد به معنی این است که از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می‌کند.

    در نهایت، سابقه پزشک و نتیجه مراجعان قبلی، می‌تواند یک منبع بسیار قابل استناد برای تشخیص کیفیت کار یک پزشک باشد. دکتر میثم ضرغامی در کلینیک ماه زر با سال‌ها تجربه و سابقه درخشان، می‌تواند مو‌های شما را به بهترین حالت برساند. برای دیدن نتیجه مراجعان قبلی مرکز کاشت مو می‌توانید در سایت جستجو کنید.

    بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

    جمع بندی

    عمل کاشت مو، یک عمل سبک است. برای دیدن نتیجه نهایی آن باید صبر و تحمل زیادی به خرج دهید. تاثیر نهایی عمل کاشت مو پس از یک سال کامل نمایان می‌شود. در طول این مدت باید خوب به مو های خود رسیدگی کنید. یک فصل خاص به عنوان بهترین فصل برای کاشت مو وجود ندارد و بهترین زمان برای کاشت مو زمانی است که شما از هر نظر آمادگی کاشت مو را داشته باشید.

    رسیدگی ها و مراقبت های بعد از عمل کاشت مو اهمیت بسیار زیادی دارد. باید با توجه به مراقبت های هر فصل، تصمیم بگیرید که چه زمانی برای شما از همه مناسب تر است. و صد البته، بهترین کار این است که برای انتخاب بهترین زمان و تصمیم گیری درست، ابتدا با یک پزشک با سابقه و متخصص مشورت نمایید. به این منظور می‌توانید با شماره واتساپ کلینیک سعادت آباد ۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲ در ارتباط باشید.

    5/5 - (1 امتیاز)

    6 پاسخ

    1. بعد از کاشت مو موهای پشت سرم کم میشه یا دچار ریزش میشه؟

    2. سلام می خواستم بپرسم میشه از موی یکی دیگه برای کاشت استفاده کرد؟

    3. با درود و احترام
      آیا این روش برای اشخاصی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند ضرری ندارد؟

    4. سلام من در کلینیک کلینیک مو و ابرو
      تزریق چربی انجام دادم و خیلی راضی ام
      ممنونم ازتون

    5. سلام. تزریق کردن ژل لب در زمان بارداری عوارض داره؟ تا به حال تجربه تزریق ژل نداشتم.

    6. آیا دستگاه لیزر سایناشور برای موهای بور هم مناسب هست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

    تلگرام-کلینیک-مو-ابرو-ماه زر

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات کاشت مو و ابرو ماه زر

    اینستاگرام کاشت مو و ابرو ماه زر

    یوتیوب مرکز مو و ابرو زیر نظر کلینیک ماه زر

    Call Now Buttonمشاوره رایگان(کلیک کنید)