۸۰۶۰۹۰۲ ۰۹۱۲

مشاوره واتساپ

٠٧٩٠ ٧٣٠ ٠٩١٢

مشاوره ۲۴ ساعته

کاشت مو برای بیماران آلوپسی چگونه است؟

کاشت مو برای بیماران آلوپسی

کاشت مو برای بیماران آلوپسی

آیا کاشت مو برای بیماران آلوپسی امکان پذیر است؟ کاشت مو نوعی روند درمانی برای بیماران آلوپسی است که موها را به قسمت‌های طاس یا نازک‌شده پوست سر منتقل می‌کند. معمولاً کاشتن مو برای افرادی مناسب می‌باشد که قبلاً سایر درمان‌های ریزش مو را امتحان کرده اند. پزشک پوست ( متخصص در زمینه پوست و مو ) یا جراحان پلاستیک ( متخصص در رمینه‌های بازسازی بخش‌های بدن ) در مرکز کاشت مو ماه زر این روند درمانی را انجام می‌دهند.

کاشت مو برای بیماران آلوپسی شامل چه مراحلی است؟

به طور کلی کاشتن مو بیماران آلوپسی شامل مرحله برداشت تکه‌های کوچک مو و فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو ( معمولاً موهای پشت و کناره‌های سر ) و انتقال آنها به ناحیه طاسی که دچار بیماری آلوپسی شده‌اند انجام می‌شود. پیوند مو یک روش طولانی و پیچیده می‌باشد که حتما باید توسط متخصصی حرفه‌ای انجام شود. بیماری آلوپسی یکی از انواع دلایل ریزش مو است. آلوپسی یک بیماری آسیب زننده به ایمنی موهای شما می‌باشد که منجر به نازک شدن مو، ریزش مو و حتی لکه های طاسی در سر می‌شود.

آلوپسی چیست؟

آلوپسی شایع‌ترین علت ریزش مو در مردان و زنان است! بیماری آلوپسی که منجر به نازک شدن مو و ریزش مو می‌شود. بر اساس آخرین آمار تخمین‌زده شده است که حدود ۴۰ درصد از مردان در سن ۴۰ سالگی متوجه طاسی و وجود این بیماری می‌شوند. این درصد با افزایش سن در تمامی افراد قابل افزایش یافتن است. ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن به فولیکول مو حمله کند. هنگامی که فولیکول مو آسیب می‌بیند، مو دوباره رشد نمی‌کند؛ که این منجر به نازک شدن موها و طاس شدن بخشی از سر می‌شود. بیماری آلوپسی یکی از بسیار دلایل و شرایطی است که در بهترین مرکز کاشت مو یعنی کلینیک ماه زر قابل درمان می‌باشد.

الگوهای ریزش مو اغلب بین جنست‌های آقا و خانم تا حدودی متفاوت است. آقایان معمولاً متوجه طاسی در بخش‌های امتداد خط موی جلویی و در امتداد ناحیه پیشانی یا تاج بالای سر می‌شوند؛ لیکن در بانوان ریزش مو ممکن است در بخش میانی سر منتشر شده و باعث آلوپسی عمومی شود.

آیا ترمیم مو برای آلوپسی انجام می شود؟

آلوپسی بیماری ریزش مو در ناحیه میان سر است که ناحیه پشت سر بین گوش‌ها را درگیر نمی‌کند. فولیکول‌های مو در این ناحیه در برابر ریزش مو مقاوم هستند و منبع اصلی برای بانک مو وگرافت های مورد استفاده در جراحی کاشت مو می‌باشند. در حالی که آلوپسی باعث بیشتر موارد ریزش مو در بین بیماران می‌شود، اما درک این نکته نیز مهم می‌باشد که ریزش مو ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. داروهای زیادی وجود دارند که به عنوان یک عارضه جانبی باعث ریزش مو می‌شوند. برخی از آنها شامل داروهایی برای درمان نقرس، افسردگی، فشار خون بالا و عدم تعادل هورمونی است.

بیماری‌های که باعث ریزش مو می‌شوند عبارت‌اند از؛ بیماری تیروئید، کم خونی، کمبود پروتئین و کمبود ویتامین. شیمی درمانی ممکن است باعث ریزش مو موقت یا حتی دائمی شود. ریزش مو همچنین ممکن است ناشی از استرس زمینه‌ای مرتبط با بیماری مزمن، تب یا دوره نقاهت جراحی باشد که معمولاً این ریزش مو موقتی است. بیشتر شرایط پوستی زمینه‌ای که پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد، منجر به انواع آلوپسی می‌شود که این شرایط به بهترین وجه توسط یک متخصص پوست و مو با انجام روش ترمیم مو درمان می‌شود و می‌تواند سرانجام به اصلاح طاسی بیماران کمک کند.

آیا کاشت مو بیماران آلوپسی مناسب است؟

بیمارانی که کاندیدهای مناسبی برای جراحی ترمیم مو هستند، معمولا بیماری آلوپسی دارند و در غیر این صورت از دلایل دیگر ریزش مو رنج می‌برند. نواحی ریزش مو باید محدود به ناحیه جلو و تاج سر باشند، همچنین ناحیه اهداکننده یا همان بانک مو باید نسبتاً متراکم بوده و هیچ جای زخم با تورمی به دلایل مختلفی در آن بخش وجود نداشته باشد. اگر ناحیه آلوپسی موضعی در بخش جلوی سر و شبیه الگوی طاسی در مردان باشد، زنان نیز کاندیدهای خوبی برای کاشت مو بدون جراحی می‌باشند.

بیمارانی که قصد انجام روند درمانی ترمیم مو را دارند باید مانند هر عمل زیبایی انتظارات واقع بینانه‌ای نسبت به نتیجه کاشت و روند درمانی دکتر داشته باشند. بیماران قبل از اینکه متوجه طاسی و بیماری آلوپسی شوند، تقریبا ۵۰ درصد از موهایشان را از دست می‌دهند. جراحی ترمیم مو ممکن است خط موی جلویی شما را ترمیم کرده و به ناحیه تاج پر تراکم سر اضافه کند، اما معمولاً خط موی بیمار بعد از کاشت مو برای بیماران آلوپسی به اندازه تراکم، حجم و شکلی که طبیعی در گذشته داشت بر نمی‌گردد؛ زیرا به این دلیل که انتقال فولیکول‌های اهدایی که در پشت سر در بخش بانک مو هستند محدود می‌باشد. با این حال، اکثر بیمارانی که کاندیدای مناسبی برای روش‌های کاشت مو هستند، از نتایج نهایی که با فناوری امروزی طبیعی به نظر می‌رسد، بسیار از ماندگاری کاشت مو و تکنیک‌های به کار رفته خرسند و راضی هستند.

ادامه مطلب  کاشت مو با بانک مو ضعیف امکان دارد؟

خطرات و عوارض احتمالی کاشت مو برای بیماران آلوپسی

کاشت مو یک روش درمانی برای برطرف کردن بیماری آلوپسی می‌باشد؛ بنابراین، ممکن است عوارض کاشت مو مانند هر روش جراحی دیگری ایجاد شود. خطرات و عوارض احتمالی کاشت مو برای بیماران آلوپسی عبارت‌اند از:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • عدم رفع بی حسی
  • درد ( درد کاشت مو )
  • تورم پیشانی و یا صورت
  • جای زخم در محل اهدا کننده یا محل گیرنده
  • رشد ضعیف یا عدم رشد پیوندها
  • ظاهر غیر طبیعی موهای کاشته شده

مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو برای بیمار آلوپسی

اکثر روش‌های کاشت مو جراحی‌های سرپایی هستند، به این معنی که می‌توانید همان روز عمل به خانه بروید. روند بهبودی شما به نوع پیوند شما بستگی دارد. در روزهای بعد از کاشت مو طبق برنامه زیر ادامه می‌دهید.

  • روز اول: بانداژ را بردارید.
  • روز دوم: موهای خود را بشویید که لازم به ذکر است که باید بر اساس توصیه‌های پزشک انجام شود.
  • روزهای سوم تا پنجم: به سر کار برگردید و فعالیت‌های سبک را شروع کنید. به هیچ انواع اجازه ندهید ناحیه سر عرق کند.
  • بعد از ده روز: بخیه‌ها را بردارید (توسط پزشک یا تیم کلینیک شما انجام می شود)
  • بعد از سه هفته: به ورزش یا فعالیت‌های روزانه و عادی خود برگردید.

برخی از روش‌های کاشت مو برای بیمارن آلوپسی به شرح زیر هستند؛ تمامی این روش‌ها در کلینیک ماه زر ارائه می‌شوند.

روش RHT روش FUT روش FIT روش FUE

کاشت مو برای بیماران آلوپسی

هزینه ترمیم و کاشت مو در بیماران آلوپسی چقدر است؟

اگر سایر درمان‌های رشد مو برای شما مؤثر نبودند، جراحی کاشت مو ممکن است یک گزینه باشد. روش های کاشت مو بسیار متفاوت است؛ بنابراین، همکاری با یک متخصص کاشت مو برای انتخاب روشی که به بهترین وجه اهداف شما را برآورده می کند، مهم است. به دنبال یک متخصص ماهر با تجربه در زمینه ریزش مو و ترمیم مو باشید. آنها تنها کسانی هستند که می‌توانند جراحی پیوند را انجام دهند، همچنین باید جنبه‌های عملی جراحی کاشت مو را نیز در نظر بگیرید. به هزینه و زمان بهبودی بین درمان نیز فکر کنید.

هزینه روش های کاشت مو به تجربه، مهارت‌ها، زمان و منابع قابل توجهی را که به ترمیم مو اختصاص می دهند بستگی دارد. معمولاً به طور کلی، هزینه‌های ترمیم مو بر اساس تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای هر بیماران آلوپسی است.

ادامه مطلب  استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

مشاوره کاشت بیمار آلوپسی در ماه زر

بیماران آلوپسی که از ریزش مو رنج می‌برند، کاندیدای مناسبی برای کاشتن مو هستند. به طور کلی، این روند درمانی برای بیماران آلوپسی بسیار نتایج خوبی دارد و برخلاف برخی از روش‌های درمان ریزش مو همیشه از نتیجه زیبایی کاشت مو بدون جراحی بسیار راضی هستند. نتایج کاشت موی موفقیت‌آمیز و ماندگار است؛ زیرا فولیکول‌های مو پیوند شده در طول زندگی بیمار به رشد خود ادامه می‌دهند. نتایج باید بسیار طبیعی به نظر برسد و برای دیگران قابل تشخیص نباشد. جهت دریافت مشاوره و اطلاعات از متخصصان کلینیک ماه زر به مرکز کاشت مو مراجعه کنید و یا با شماره تماس‌های ما تماس حاصل نمائید.

جستجو مرتبط کاربران:

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

6 پاسخ

  1. سلام آقای دکتر. آیا با لیفت گونه میشه حالت لب را تغییر داد؟ مثلاً گوشه‌های لبم را بالاتر بیارید.

  2. سلام وقت بخیر
    من چند وقت پیش اومدم برای ریزش موهام و شما به من هیرفیلر رو پیشنهاد دادید.. با اینکه تازه یکبار زدم اما ریزش موهام خیلی بهتر شده و خیلی خیلی راضیم .. خواستم نظرمو اینجا اعلام کنم شاید کسی هنوز دو دل توی استفادش بدونه واقعا خوبه و جواب میده
    ممنونم از شما..

  3. علت نازک شدن موهای کاشته شده چیه ؟ یکی از دوستان جایی کاشت کردن گفتن چون موهات نازک بوده الان نازک شده موهایی ک رویش داشته می خواستم بدونم صحت داره ؟

  4. مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

  5. من مو دارم یعنی طاسی نیستم ولی موهام کم پشته به نظرتون پروتز مو برام خوبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله کاشت مو برای بیماران آلوپسی چگونه است؟

تلگرام-کلینیک-مو-ابرو-ماه زر

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات کاشت مو و ابرو ماه زر

اینستاگرام کاشت مو و ابرو ماه زر

یوتیوب مرکز مو و ابرو زیر نظر کلینیک ماه زر

Call Now Buttonمشاوره رایگان(کلیک کنید)
روش‌های کاشت مو قبل و بعد کاشت ابرو قبل و بعد کاشت مو کاشت ابرو در یک جلسه