بهترین داروهای بعد از کاشت مو 2022

بهترین داروهای بعد از کاشت مو کدام‌اند؟ بیشتر مراجعه کنندگان سوال می‌پرسند که آیا بعد از کاشت مو مجبور به مصرف دارو می‌باشند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که افراد باید به برخی از موقعیت‌ها توجه زیادی داشته باشند تا پس ازعمل کاشت مو روند سالم‌تری را سپری کنند. مهمترین روند مراقبتی در بهترین مرکز کاشت مو در تهران مصرف درست و به موقع داروهای بعد از کاشت مو بدون جراحی است، همچنین بر اساس تجویز پزشک گاهی چندین قرص نیز بعد از کاشت مو باید مصرف شود.

بهترین داروهای بعد کاشت مو کدام‌اند؟

بهترین داروهای بعد از کاشت مو در سال 2022 شامل:

• آنتی بیوتیک‌ها
  • داروهای مسکن
  • داروهای ضد التهاب
  • داروی خواب آور
  • شامپوی مخصوص کاشت مو

این داروها باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز مصرف شوند، همچنین استفاده از این داروها برای تقویت و مقاومت مو بیشتر ضروری است؛ بنابراین، در پاسخ به این سوال که آیا بعد از کاشت مو باید دارو مصرف کرد؟ جواب بله است؛ زیرا پس از کاشت مو، داروهای زیادی توسط پزشک تجویز می‌شود. در این مطلب بیایید نگاهی به تاثیرات بهترین داروهای بعد از کاشت مو بیاندازیم.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

پس از روند کاشت مو، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشد و امکان دارد برای چند روز نیاز به مصرف داروهای بعد کاشت مو و داروهای تقویتی داشته باشید. براساس توصیه‌ها پزشک شما صد در صد با تمامی عوارض کاشت مو آشنا هستنید و پزشک بعد از کاشت از شما می‌خواهد که حداقل یک یا دو روز پانسمان‌ها را روی سرتان نگه دارید. بهتر است که در مواقعی که احساس درد یا سوزش دارید یک آنتی بیوتیک یا یک داروی ضد التهابی برای شما تجویز شده را تا چند روز باید مصرف کنید.

کاشت مو بدون جراحی روند درمانی بی خطر است که در بهترین مرکز کاشت مو انجام می‌شود. اکثر بیماران معمولا می‌توانند دو تا پنج روز بعد از عمل به سر کار بازگردند. در عرض دو تا سه هفته پس از جراحی، موهای کاشته شده می‌ریزند، اما باید در عرض چند ماه شاهد رشد جدید آنها باشید. برخی از جراحان داروی تقویتی را برای بهبود رشد مو پس از کاشت تجویز می کنند. مصرف دارو بعد از کاشت مو کاملا براساس تجویز دکتر به شما توسعه می‌شود.

ادامه مطلب  کاشت مو به روش RHT چگونه است؟

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک‌ها از جمله داروهایی هستند که بعد از عمل کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این داروها معمولاً پس از کاشت مو بدون جراحی به مدت پنج روز بعد از غذا دو بار در روز استفاده می‌شود. این میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها نیز با توجه به توصیه پزشک و مشاهده عوارض کاشت مو تغییر می‌کند. توجه داشته باشید که پس از کاشت مو حتما باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد؛ زیرا احتمال عفونت نیز وجود دارد. از آنجایی که منطقه کاشت و منطقه اهداکننده در معرض خطر عفونت هستند، توجه زیاد به مصرف به موقع آنتی بیوتیک ها ضروری است.

داروهای مسکن

احساس درد یکی از عوارض معمولی برای هر روند درمانی است. مسکن یکی از داروهایی است که جهت تسکین درد کاشت مو مصرف می‌شود و باید بعد از کاشت مو استفاده شود. بهترین داروهای بعد از کاشت مو برای جلوگیری از درد معمولاً به مدت پنج روز در دو نوبت صبح و عصر و بعد از خوردن غذا مصرف می‌شود. با این حال به این نکته توجه داشته باشید که در صورت احساس درد هرگز خودتان را اذیت نکنید؛ زیرا تاثیر مسکن برای شما فقط بخاطر احساس درد نیست و دلایل بیشتری دارد. یکی دیگر از عملکردهای مسکن ها آسان‌تر کردن دفع آب بدن از طریق ادرار قبل از تعرق پوست سر تزریق است و به این دلایل، حتی اگر درد ندارید، باید از مسکن نوشته شده توسط پزشک استفاده کنید.

ادامه مطلب  13 مزیت کاشت مو بدون جراحی dhi

داروهای ضد التهاب

بعد از کاشت مو اصولا عوارض جانبی نیز وجود دارد. عوارض جانبی شامل تورم و کبودی در صورت، چشم و ناحیه سر است. با این حال، به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیز برای احساس ترس وجود ندارد و روندی کاملا طبیعی می‌باشد. این وضعیت به طور کلی در همه بیماران دیده می‌شود. افرادی که عوارض تورم و کبودی را تجربه می کنند می توانند به سرعت این وضعیت را با مصرف داروهای بعد از کاشت مو به حداقل برسانند. به لطف داروهای ضدالتهاب که توسط پزشک نوشته شده است، می توانید در مدت کوتاهی از شر این وضعیت رها شوید. با این حال، استفاده منظم از داروهای بعد از کاشت مو ضروری است.

داروی خواب آور

پس از انجام فرآیند درمانی کاشت مو قابل درک است که امکان دارد، پس از انجام جراحی در خوابیدن دچار مشکل شوید. شما در زندگی خود روند درمانی بسیار بزرگی را پشت سر گذاشته اید و گاهی اوقات ذهن شما فقط به کمی زمان بیشتر برای پردازش همه تغییرات نیاز دارد.

این روند بی خوابی ممکن است حتی ماه‌ها بعد از نظر ذهنی برای گذر از شک جراحی کاملا طبیعی باشد و برای بیشتر بیماران اتفاق بیفتد. گاهی وجود احساسات عصبی و هیجان زدگی ممکن است نگذارد بخوابید. با این حال، مصرف دارو خواب آور بدن تجویز پزشک توصیه نمی‌شود؛ زیرا عوارض اصلی قرص خواب این است که اگر آن را مصرف کنید، در نهایت به حالت خواب عمیق می‌روید و ساعت‌های طولانی می خوابید. در طی این ساعت‌ها ممکن است به طور تصادفی یا ناخودآگاه به پهلو بچرخید و بر روی محل کاشت بخوابید.

آیا جایگزینی برای داروهای بعد از کاشت مو وجود دارد؟ بهترین قرص ویتامین مو

شامپوی مخصوص کاشت مو

پس از کاشت مو اگر نمی‌خواهید موهای جدید خود را در مدت کوتاهی در معرض خطر قرار دهید، همیشه باید دستورالعمل‌های پزشک بعد از کاشت مو را دنبال کنید. پس از کاشت مو در 48 ساعت اول پزشکان به بیماران خود هشدار می‌دهند که موهای خود را نشویید و به حمام نروید. به این دلیل که موها پس از عمل به زمان کمی برای بازسازی نیاز دارند، در چند روز اول، باید بسیار محتاط باشید.

بعد از کاشت مو تا مدت‌ها باید از شامپوی مخصوص کاشت مو که محصولات شستشوی ملایم برای مراقبت از موها می‌باشد باید استفاده کنید. بهبود زخم ها و رشد مو نیز به مصرف این محصولات بستگی دارد. معمولاً درمان موها با مراقبت‌های ویژه حداقل به مدت یک سال طول می‌کشد و استفاده از یک محصول مراقبتی ملایم توصیه می‌شود. این ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد، اما تلاش شما بدون شک ارزش نتایج پایانی را دارد.

بهترین داروهای بعد از کاشت مو

مهرفی بهترین دارو بعد کاشت مو

مشاوران کلینیک ترانسپلنت درصدد هستند تا بهترین مشاروه‌های را برای مصرف دارو بعد از کاشت به شما عزیزان اراپه دهند. به همین منظور می‌توانید با تکمیل کردن فرم زیر نسبت به درخواست مشاوره اقدام کنید؛ و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۰۵۰ تماس حاصل فرمائید.

بارگذاری

یکی از بهترین مرکز کاشت مو کلینیک ترانسپلنت می‌باشد که در رسیدگی به مشکلات و علت ریزش مو و بازگرداندن موهای شما به حالت طبیعی و جوان بیمار تخصص دارد. پزشکان شرایط منحصر به فرد و دلایل ریزش موی شما را ارزیابی می‌کنند و بهترین طرح درمان رشد مو را به شما توصیه می‌کنند. تیم متخصصان کلینیک ترانسپلنت یک استراتژی بلند مدت برای اطمینان از نتایج ماندگار کاشت مو از طریق روش‌های مختلف رشد مو ارائه می‌دهد. ما بهترین خدمات کاشت مو و درمان ریزش مو را برای زنان و مردان ارائه می دهیم.

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .